Tuesday, December 15, 2009

Kembali....

Hahaha...Salam pertemuan. Dah lama aku xm'jenguk blog aku ni. Cian blog aku. Sori yek.. aku xde ms la nk b'blog ni. Hehehe.....Erm. Sbnrnyer aku bkn xnk buka blog ni. Aku dh xtau nk citer pe. Tp spjg n slma aku xwt n3 kt cni, mcm2 prkra b'laku. Xpe la.. Biar la aku je yg tahu hal 2. Cuma 1 je aku nk kongsi kt cni. Br2 ni 1 trajidi pd student yg t'lalu baik ngn aku suatu masa dlu. Tarikh k'bahgiaannyer b'tkr m'jd tarikh yg paling m'milukn. Student aku d mskkn ke ICU, Taiping krn k'adaannyer yg serius. Dia xdpt b'nfs sdri tnp bantuan pernfsn. Erm... Aku prgi m'lwtnyer d Taiping s'jurus familynyer m'nelefon aku utk m'beritahu berita t'sbt. B'gegas aku pegi ptg 2. S'sampai aku d sna, aku jd lemah. Aku kuatkn semangat utk m'nempuh sgla dugaan ni. Tiba jam 4.30pm aku dpt msk k'biliknyer. Biasa la ICU. Mn leh msk rmi2. Family dia bnrkn aku msk sorg2. Aku msk n m'cr katil b'no 13. Dr jauh aku leh knl dia. Ya Allah. Lemah trs kaki aku. Nsb xrebah je kt ats lantai. Tiba aku kt katil dia, airmata aku trs m'alir. Tp doc xbg aku sdh2 cz dia sdr. Aku kna kuat smngt. Doc mntk nk tkr plaster dia. So aku b'edar dr katilnyer n aku tnggu d kaunter. D c2, aku cuba kuatkn smbgt dia. Aku dh kmplkn kata2 utk aku ucapkn kt dia. S'sdh doc selesai tugasnyer, aku trs k'katilnyer smula. Pnh wayar2 di bdnnyer. Aku sdh sgt2. Tp aku thn jugak. Aku smbg2 ngn dia. Dia xdpt b'kata2.... @ yg m'buat2kn aku lg sdh. Smpkn dia pn m'alirkn air mata. Aku usapkn airmatanyer... Aku pegang tgnnyer n b'kata, "Sy knl Syuk org yg kuat. Syuk xselemah nie. So, sy nk Syuk kuatkn smngt". Ngn k'adaan sebak, aku dpt jgk ungkapkn ape yg aku nk ucapkn. Xlma aku kt c2. Xthn aku m'lihatnyer. Ngn k'adaan sdh, aku kuar n trs blk ke Penang. Spjg p'jlnn, aku b'doa agr Mohd Syukri Rosly akn sembuh sepenuhnyer... Xsnggp aku tgk dia t'lntr d katil je....Kalian, tlg la doakn utk shbt kta ni agr dia cpt sembuh dr penyaitnyer. Amin.....

No comments: